Allt jag söker e ett svar...

Jag tittar till på bilden jag har av dig på väggen, men jag vänder snabbt bort blicken igen.
Även efter 15 år så kan jag inte se bilder av dig utan att vilja skrika, utan att känna hur de skär till i hjärat och utan att känna hur alla sår sakta rivs upp igen.

De va fredagen den 13e februari 1993, bara några dagar efter jag fyllde tre år som du vaknar på morgonen för att sätta dig i din bil, för att köra? nej... du hade nog planerat de ett tag. du ville inte leva längre, du orkade helt enkelt inte... därför sätter du dig ner, tar en sista cigarett för att sedan gasa ihjäl dig själv..

Jag undar bara: Tänkte du nånsin på mig? Tänkte du på vad du lämnade efter dig? brydde du dig alls om mig?
Jag är inte sur, men jag vill bara veta? jag vill bara ha ett jävla svar? Varför lämnade du mig?

Mamma pratade med "Ilioka" en gång, han sa att du finns med mig var jag än går och att du e stolt över mig.
Är de sant pappa? Är du stolt över mig? Hur kan du va de isåfall?? Har jag någonsin gjort ngt bra?

Om jag vänder mig om nu, e du där då? även fast jag inte ser dig... finns du där?
Ser du mina tårar?

De e så mkt du har missat pappa. Du va aldrig där när jag lärde mig gå o prata. Du lekte aldrig med mig i sandlådan eller lärde mig cykla.

Har du någonsin sett mig gå? har du hört mig prata? har du hört mig skratta?

Egentligen så borde jag inte slösa den här energin och dom här tankarna på dig. Varför skulle jag göra de?
vad har du någonsin gjort för mig?
Men de e så svårt... du e ju ändå min pappa, och de kommer du alltid vara!
Jag älskar dig så otroligt mkt.

Juste.. du har blivit morfar. Visste du de? Har du sett Vanessa? Har du sett ditt barnbarn? vet du hur jag e som mamma?

Älskade du någonsin mig? Brydde du dig om mig? Hade du planer på att träffa mig nångång?

Om du ger mig en puss i pannan när jag sover.. skulle jag märka de då?
Snälla pappa kom o pussa mig gonatt, Jag behöver dig.
Jag önskar bara att jag fick se dig en endaste gång. Att jag fick se in i dina ögon och ge dig en kram!

Får jag träffa dig när jag kommer till himlen? väntar du på mig? får jag svar på mina frågor?

Snälla pappa... varför?  Allt jag söker e ett svar....

Jag älskar dig som en dotter älskar sin far.

R.I.P Robbie Grey <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0